2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه قیمت امروز ماشین بوق
حذف در پنل کاربری [X]
دستگاه فشارسنج

دستگاه فشارسنج

فشارسنج

اغلب اوقات مصرف سیگار و استرس در افراد سبب افزایش فشارخون خواهد شد، پزشکان برای اندازه گیری فشار خون در بیماران خود از دستگاهی به نام فشارسنج استفاده می کنند فشار سنج ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند. دستگاه فشار سنج خون از بازوبندی متصل به مخزن جیوه و یک پمپ ساخته شده است برای استفاده از این دستگاه باید آن را بر روی بازوی بیمار ببندیم و بعد به وسیله ی پمپ پلاستیکی که در قسمت دیگری از فشار سنج قرار گرفته است بازوبند را از هوا پر می کنیم این فشار باید آنقدر افزایش یابد که نبض شخص قطع شود بعد از آن باید گوشی را روی قسمت جلویی آرنج فرد قرار داده و فشار بازوبند را به تدریج کم کنیم به این صورت می توان فشار خون را اندازه گیری کرد.

فشارسنج ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت:

فشار سنج دیجیتالی

فشارسنج های دیجیتالی از دقت بالاتری برخوردار هستند، این فشارسنج ها در دو نوع بازویی و مچی می باشند با اینکه استفاده از فشار سنج های مچی بسیار ساده تر می باشد اما فشار سنج های دیجیتالی از دقت بالاتری برخوردار هستند و برای استفاده ی سالمندان مناسب تر می باشد.

فشار سنج عقربه ای

کار با فشار سنج های عقربه ای نسبت به دیجیتال سخت تر می باشد، این دستگاه فشار سنج در حقیقت همان دستگاهی است که پزشکان برای سنجش میزان فشار خون بیماران خود از آن استفاده می کنند.

فشار سنج جیوه ای

یکی دیگر از انواع فشار سنج ها، فشارسنج جیوه ای می باشد این فشارسنج جزء اولین فشار سنج های تولید شده می باشد این دستگاه از یک ستون پر از جیوه تشکیل شده است که حرکت جیوه در داخل این ستون نشان دهنده ی فشار خون بیمار می باشد.بر روی این ستون اعدادی مشخص شده اند که پزشکان می توانند فشار خون بیماران را از روی عددی که در مخزن جیوه نشان داده می شود مشخص کنند.


منبع : فروشگاه تجهیزات پزشکی آرادرما


0 تومان